The Steel Helmet
Veteran infantryman Fuller elaborated his experiences and memories from World War II into a low-budget drama set in the Korean War about a cynical sergeant named Zack who traverses the battlefields with a South Korean orphan in his wake. Today the cult film is valued for its emphasis on authenticity, atypical for the time, as well as for its courageous, anti-racial stance.