Hobo with a Shotgun
An aging homeless man has his heart set on a single dream: he wants his own lawnmower. But in a city of murderers, crooks, dealers, junkies, hookers, and perverts there are no lawns to mow anyway. So he buys a shotgun instead, advancing the cause of justice with every shot. Rutger Hauer stages a comeback amid an overload of burlesque brutality.
His dream was to have his own lawnmower, start a business, and make folks happy. But in a city where ordinary people are mere objects to satisfy the cravings of every murderer, crook, junkie, and pervert, it’s hard for an aging homeless man to find happiness. Yet, when faced with the choice of buying a lawnmower or a shotgun, his life heads in a new direction. Although the fever-pitched maelstrom of excessive violence, burlesque histrionics, over-the-top stylization, and 1980s retro elements betray numerous influences from the tradition of American exploitation cinema, the movie is not just another "quiz show” aimed at hard-core fans who would guess its inspirations. Before the viewers’ very eyes, a sophisticated contemplation opens up concerning the ability of tabloid pulp to function in a strange and elaborately constructed world of garishly oversaturated hues verging on Technicolor. The film marks a sensational comeback for Rutger Hauer, a character actor pigeonholed for B action movies, who here takes on the title role of a hero disappointed by the world and his own life.