The Salt of Life
Successful screenwriter Gianni Di Gregorio made Mid-August Lunch (Pranzo di Ferragosto, 2008) as his belated directorial debut, and he once again stars in his second feature. This time around, aging Gianni must deal with his elderly mother and with the fact that to his own family he has become invisible. Luckily, his friends let him in on a little secret: retirement has its own special pleasures. Even though he can’t match their successes, Gianni doesn’t give up hope.