Solar Eclipse
The latest film by successful Czech documentarist Martin Mareček uses the case of two Czech electricians helping out in a Zambian village to present an exemplary study of the various drawbacks of providing aid to developing countries, while wonderfully illustrating the disparities in culture, thought and behaviour between Africans and Europeans.