Signal
Two young men show up in a village with a bogus plan to build a mobile communications transmitter. While the mayor sees it as an opportunity for village progress, the locals hope to snatch the income from it for themselves. What begins as a comedy gradually becomes beset with problems that may lead to sticky consequences.
After spending time traveling through the Highlands, Kája and Filip wind up in a small village. There they bamboozle the locals, including a police officer, with lies about the planned construction of a transmitter on a suitable plot of village land. But their practical joke, their desire to let loose a little, becomes a burden the young men will have a hard time shaking off. The local village charms involve more than just relaxation and a few capers; they also include lovelorn and irritable characters whose anger explodes when they discover that their newly inspired hope is a complete fake. This dynamic picture offers up myriad memorable characters as it contemplates the absence of morals, evident not only in the shenanigans wrought by the ambitious young city folk but also in the country dwellers’ behavior: they dream a lot but do little. Here the village is portrayed as rather a more depressing than idyllic place, a refuge for the life-weary. For the inhabitants, the illusion of progress in their village is certainly the worst thing that could happen to them. But the two con men don’t end up with the best prospects either, despite one of them discovering true love.