Johnny YesNo Redux
A relic from the golden era of Factory Records incorporating both old (1983) and new (2011) versions of the psychotic "requiem for industrial Britain.” A curious film noir which decadently captures the social gloom hovering over late 1970s England, its imagery anticipating the mature films of David Lynch.
The musicians associated with the electronic band Cabaret Voltaire and cult label Factory Records were also briefly involved in film production. Last year saw the release of a re-filmed, remixed version of the psychotic "requiem for industrial Britain,” a curious film noir which decadently captures the social gloom hovering over late 1970s England. The film resonates with the crises we are experiencing today, and its imagery also anticipates the mature films of David Lynch. Director Peter Care, now resident in Los Angeles, presents both versions of this medium-length film, side by side – the original narcotic collage and the new feature, whose low-budget, poetic slant corresponds with the asocial behaviour typical of Care’s characters. The new version comes with music by Cabaret Voltaire member Richard H. Kirk.