A Trip
Three best pals from high school remember the past and confront fears about the future in modest but compelling Slovenian youth drama A Trip. Shot on some spectacularly scenic locations, this tightly scripted, impressively lensed tale marks helmer-writer Nejc Gazvoda as a talent to watch. Temperamental looker Ziva (Nina Rakovec), buff soldier Gregor (Jure Henigman) and tart-tongued gay guy Andrej (Luka Cimpric) take off for the seaside as was their wont in more carefree years. But now, as young adults, life isn’t so simple. As they drive, drink and converse, we learn Andrej has dropped out of university, Gregor is afraid of being killed in Afghanistan, and Ziva has a secret of her own. When Gregor and Ziva finally act on their long-simmering attraction, it triggers a bout of truth-telling that threatens the trio’s long-time bonds.