Death of a Man in Balkans
A lonely composer commits suicide in his apartment. By means of a webcam that the victim mounted on a tripod and pointed at the middle of the room, we are able to follow the commotion that subsequently takes place in his flat. This original, low-budget movie, packed with snappy dialogue and functioning as a window onto the "Balkan mentality,” is shot entirely in one take.
A lonely composer commits suicide in his apartment. The gunshot alarms the tenants in the adjacent flats. Neighbor Aca is the first to arrive on the scene and, as the first witness, he decides to wait for the police. But the "protectors of public order” are stuck in traffic. So the neighbors pass the time as best they can, and eventually a wide variety of characters involved in the "case” make their way into the apartment. In this way, the director is able to draw on their behavior to weave a subtle mosaic of the "Balkan mentality” and of human nature in general. All the goings-on in the room are conveyed to the viewer via webcam, which the composer mounted on a tripod and pointed at the middle of the room before taking his exit. This original, low-budget movie, packed with snappy dialogue, is filmed entirely in one shot. The director commented on his chosen method with the words: "I recorded the story in one take in order to make an image of the hyper-realistic environment of the time and place I live in.”