To Rome With Love
Woody Allen envisaged his new film as a kaleidoscope of tragicomic lives. This time around, the world-famous director found the ideal setting for a motion picture full of international movie stars: the Eternal City – according to the filmmaker, it’s simply too big to have just one plotline express everything about it. In Allen’s version, Rome becomes a city full of whimsical stories that deserve to be told.
An elderly American couple fly to Rome to meet their daughter’s Italian fiancé, but the girl’s neurotic father – an opera director – doesn’t take to the young man. Antonio, an Italian man from the provinces, arrives in Rome with his new wife hoping to impress his relatives – but he ends up in the company of a prostitute willing to fulfill his every desire. Meanwhile, the life of an ordinary Roman named Leopold gets a jolt when a crowd mistakes him for a movie star. And while on vacation in the Eternal City, a middle-aged American architect has the most romantic adventure of his life.… Woody Allen envisaged his new film as a kaleidoscope of human lives that mixes comedy and romance – his standard fare. This time around, the world-famous director chose the Italian capital as the ideal setting for a motion picture full of international movie stars – according to the filmmaker, Rome is simply too big to have just one plotline express everything about it. In Allen’s version, the city becomes a place full of lighthearted stories that deserve to be told.