It’s 2016, and the world is a desiccated wasteland following a massive spike in global warming. Those who survive are either resourceful or violent, and sometimes both. This tightly crafted post-apocalyptic survival tale marks Tim Fehlbaum’s prize-winning directing debut.
Tim Fehlbaum marks his directing debut with this tightly crafted post-apocalyptic survival tale that makes up in conviction what it lacks in originality. The story of a quartet battling marauders while searching for water on a parched Earth of the near-future makes nods to Planet of the Apes, Mad Max, Deliverance and scores of other pics. It’s 2016, and the world is a desiccated wasteland following a massive spike in global warming. Those who survive are either resourceful or violent, and sometimes both. Marie (Hannah Herzsprung), her younger sis Leonie (Lisa Vicari) and b.f. Phillip (Lars Eidinger) are in a car heading to the mountains in hopes of finding water. At a ruined gas station, they have a tense standoff with the wiry Tom (Stipe Erceg) before settling into a wary peace when they realize he’s clever and practical.