Eddie - The Sleepwalking Cannibal
Seeking inspiration? Get yourself a cannibal! Seemed like a good idea to petulant painter Lars, but not everyone in his small Canadian town shares quite the same enthusiasm. A Canadian comedy that cooks up an original recipe for getting along with problem neighbors.
Lars was once a renowned painter, but his brush hasn’t hit canvas in a decade. So he accepts a teaching job at an art school in the remote Canadian town, where he is determined to forget about his long-lost career. After a less than warm welcome on the part of the local inhabitants, he makes friends with the slow-witted Eddie, with whom he is forced to share digs. Unfortunately, Eddie suffers from an unusual personality trait: he sleepwalks around town at night strangling animals. At first Lars isn’t overly enthusiastic about this, but when he finally becomes fed up with the incessant barking of the neighbors’ dog, he decides to take malicious advantage of Eddie’s aberration. As the title of the film suggests, however, Eddie’s sprees get a bit out of control. On the other hand, Lars is inspired to paint for the first time in years – and he’s determined not to lose that inspiration. But what happens after he runs out of unpleasant neighbors? How far will an artist go to receive well-deserved recognition?