Made in Ash
This noteworthy social drama from young Slovak director Iveta Grófová concerns a Romany girl named Dorota, who leaves her native Slovakia after graduating from high school for a job in the Western Bohemian town of Aš. Thanks to authentic shots and the use of nonactors, the director achieves marked rawness and maximum punch.