Hard to Be God
Kostomarov and Cattin (The Mother at KVIFF 2008) record the ten-year, as yet unfinished, shooting of the new film by Russian director Aleksei German, Sr. based on a novel by the Strugatsky brothers. This is a powerful look at a particular place with its own particular rules, a portrait not only of a renowned and uncompromising creator, but of his country as well.