Wherever You Go
Zohara is headed to a wedding when young Neriman stops her car. Seeing the terror in the girl’s eyes, Zohara knows she has to get her off the street. Where does she want to go? And why does she have a gun? The film succeeds in developing a seemingly simple situation into a work of unexpected connections and strong dramatic impact.
Hitchhikers generally know where they’d like to go or at least the direction they’re headed in. But young Neriman has no idea – anywhere, as long as she escapes the clutches of her intended, a man she doesn’t care for in the least. She longs to unburden herself to Zohara (who happens to be on her way to a wedding) but she hesitates, fearful that the woman will drop her at the nearest corner. At first, the two women don’t trust each other; indeed, they are both hiding their own internal secrets. But they learn to overcome their mistrust through an understanding of each other’s difficult lives. These the film depicts with sufficient emphasis but without any unnecessary affectation that you would draw attention away from the urgency of the situations in which Neriman and, later, Zohara find themselves. Using a high degree of sensitivity, the film unfolds the incipient relationship between the two young women, who are connected by mutual understanding despite their cultural differences. The film succeeds with exceptional speed in building interest in the fate of the characters, maintaining the tension in terms of story development.