Michelangelo Eye to Eye
Michelangelo Antonioni enters Rome’s church of St Peter in Chains where, towering above the tomb of Pope Julius II, is the enigmatic statue of Moses, the work of the director’s namesake, Michelangelo Buonarroti. This meditative piece is something of a spiritual last will and testament – the legacy of a great filmmaker. This film will be screened in the Tribute to Michelangelo Antonioni II.