Mushrooming
Politician Aadu and his wife Viivi decide to go pick mushrooms; in the forest they meet guitarist Zak and all sorts of other mushroom hunters. A tragicomedy with a wisp of thriller anchored to a model story: Through the behavior of the individual protagonists, the plot gradually reveals their inability to "survive” in an unknown environment that lays their characters bare.
Politician Aadu and his wife set out to pick mushrooms on a day when he gets a call from a journalist confronting him with regard to suspected corruption. By coincidence the married couple find themselves in a car with a pompous rock idol named Zäk. After discovering that the spot his wife has chosen to pick mushrooms is full of vacationers, Aadu decides to find a quieter place. The woods which he ultimately finds, however, are perhaps too deep and inhospitable, and finding a way out may not be that easy.... This satirical tragicomedy with touches of refreshing black humor is Estonian director and screenwriter Toomas Hussar’s feature debut. He takes aim at the often unscrupulous behavior of contemporary politicians and media stars willing to pile up corpses on the way to power and popularity.