Simon Killer
In this disturbing psychological thriller, the outstanding Brady Corbet (Melancholia, Funny Games) portrays Simon, who flies to Europe to forget about the recent painful breakup with his girlfriend. After getting close to a mysterious prostitute named Victoria, whom he meets while knocking around cosmopolitan Paris, disturbing hints of a complicated personality begin to appear from beneath the adventurer’s appealing exterior.
Brady Corbet, one of the most sought-after acting talents of his generation, lent his face and being to the character of Simon, a recent university graduate who takes an extended trip to Europe to forget about the girlfriend he just broke up with. After getting close to a mysterious prostitute named Victoria (Mati Diop), whom he meets while knocking around cosmopolitan Paris, disturbing hints of a complicated personality begin to appear from beneath his appealing exterior. Campos, who acknowledges the influence of such writers as Georges Simenon and Jim Thompson on his original character study, is a fan of European art films, among other things, for the provocative ambiguity of their characters. Simon, in whose creation Corbet took part as both actor and co-scripter, is remarkable for his provocative ability to grab hold of the viewer while managing to elude clear-cut categorization. As is usual for Campos, image and sound are masterfully combined to create an uneasy atmosphere that the viewer finds difficult to shake even after the lights come on.