Code Unknown
A busy Paris Boulevard. A young man tosses a crumpled food wrapper into a beggar woman’s bag and a passerby regards it as an affront to her human dignity. In an instant, a random event has connected the lives of several characters: Anne is a young actress trying to break into film. Her boyfriend Georges, a war photographer, is rarely in Paris. George’s father runs a farm where his younger son Jean refuses to work. Amadou, whose younger sister is deaf, teaches music at a school for deaf-mute children. His father is a taxidriver of African origin. Romanian Maria sends all the money she earns from begging back home. After being deported she lives in Romania for a while before undertaking another humiliating journey to France. In his first French-speaking film, Haneke breaks the storyline into fragments, focusing on characters who have nothing in common except perhaps feelings of frustration. Discontinuity as the fundamental means of expressing disillusionment and misunderstanding.