This unusual and intimate documentary portrait of the iconic actor (Paris, Texas, The Straight Story) draws on clips from some of the more than 250 films he appeared in – plus his own inimitable renditions of American folk songs. Guests include David Lynch, Wim Wenders, and Kris Kristofferson.
The 86-year-old Harry Dean Stanton is an American acting icon whose long career spans more than 250 films. He appeared primarily in supporting roles, as in Cool Hand Luke (1967, dir. Stuart Rosenberg) and Alien (1979, dir. Ridley Scott), but earned a cult following with Wim Wenders’s Paris, Texas (1984) and the films of David Lynch. This unusual portrait introduces us to the charismatic actor through excerpts from his films, his inimitable renditions of American folk songs, and interviews with David Lynch, Wim Wenders, Sam Shepard, Kris Kristofferson, and many more. Director Sophie Huber says of Stanton: "I was instantly taken with him upon our first meeting. There’s something innately enigmatic about him, elusive and incredibly vulnerable, but also just plain funny.” The result is a perceptive documentary poem that gets inside the actor’s fragile and lonely soul.