The Broken Circle Breakdown
Sophisticated editing brings out the story’s complex emotional undercurrents in this bluegrass-infused Flemish meller about two lovers. A huge hit at home, this crowdpleasing tearjerker with a terrific soundtrack scooped up the Panorama Audience Award and Europa Cinemas Label at the Berlinale.
Ups and downs are constantly juxtaposed in this bluegrass-infused Flemish meller about two lovers. As in helmer Felix van Groeningen’s previous pic, The Misfortunates, sophisticated cutting brings out the story’s complex emotional undercurrents. A huge hit at home last fall, this crowdpleasing tearjerker with a terrific soundtrack sold widely after its festival bow in Berlin, where it scooped up the Panorama Audience Award and Europa Cinemas Label. In a hospital in the Flemish city of Ghent, Didier (Johan Heldenbergh), a singer and banjo player in a Belgian bluegrass band, and his lover, Elise (Veerle Baetens), a tattoo-parlor owner, are told by doctors their 6-year-old daughter has cancer. To counterbalance what must certainly rank high on the protags’ list of worst days ever, the pic rewinds to the moment they were just getting to know each other and life seemed full of possibilities. Winner, Best Script, Best Actress, Tribeca Film Festival.