Scarface
Tony Montana comes to Miami in 1980 with a wave of Cuban immigration. Thanks to his unscrupulous methods, the onetime outsider rises to become a mafia boss who has total control over his own drug empire. With his increasing power and wealth, Tony begins to heed the voices of paranoia.… Screenwriter Oliver Stone found the ideal director in Brian De Palma, six years his senior. Together they created a brutal, stylized story that boasts an excellent performance by Al Pacino.
Tony Montana leaves Cuba for Miami in 1980. Thanks to his unscrupulous methods, the onetime outsider rises to become a mafia boss who has strict control over his own drug empire. With his increasing power and wealth, Tony begins to heed the voices of paranoia: he can’t allow himself to trust anyone, and he falls ever deeper into a dark and violent version of the American dream that he himself created.… Screenwriter Oliver Stone potently updated the classic 1932 Hollywood gangster picture Scarface with a new version in 1983: he set the plot in the present and transformed the protagonist into a Cuban immigrant. Stone, who wrote the script while struggling with his own addiction to cocaine, found the ideal director in Brian De Palma, six years his senior. Together they created a brutal, stylized movie that some in the critical world slashed for its explicit depiction of violence. For his authentic performance, Al Pacino was nominated for a Golden Globe.