Alexander: The Ultimate Cut
In 2004 Oliver Stone undertook his one excursion into the genre of historical costume dramas. The life of ruler Alexander III of Macedon provided him with a starting point for another cautionary tale about political power concentrated in the hands of one man. In harmony with traditional historical mega-films à la Cecil B. DeMille, Stone turned in a grandiose spectacle featuring Colin Farrell and other bejeweled movie stars. The 206-minute reedit from 2013 (Alexander: The Ultimate Cut) is the director’s fourth and definitive version.