Fulmaya, the Girl with Skinny Legs
The central character of Vendula Bradáčová’s documentary, which focuses on the desire for freedom and the endeavour to give help to those who need it most, is well-known Slovak actress and singer Dorota Nvotová. For six years she has been helping orphans and the little kids forced to eke out a living on the streets of Kathmandu.
The central character of Vendula Bradáčová’s documentary, which focuses on the desire for freedom and the endeavour to give help to those who need it most, is well-known Slovak actress and singer Dorota Nvotová, who also composed the music for the film. Six years ago she flew to Nepal, thereby exchanging her promising career for a chance to help orphans and the little children forced to eke out a living on the streets of Kathmandu. She and her new husband, Brit Johny Rowett, helped kids at the local Happy Home orphanage. They implemented the tradition of long-term volunteers, mainly from the Czech and Slovak Republics, who come to help out. Today, 30-year-old Dorota regularly travels from the overcrowded Asian metropolis to the nearby Himalayas where she accompanies her travel agency clients on high-altitude treks. With personal openness she investigates the different mentality of the local people and the various problems she faces when carrying out her charitable activities.