Occupation, the 27th Picture
Croatian filmmaker Pavo Marinković offers up a lively documentary mosaic which follows the career of Lordan Zafranović from his early days on set and his studies at Prague’s FAMU to the worldwide success of the still contentious film Occupation in 26 Pictures and the period that necessitated artistic compromise during the communist era.