The Deflowering of Eva van End
Pasolini’s Teorema is successfully transplanted to Dutch suburbia in this effective tragicomedy. The arrival of an impossibly perfect German boy into a deftly dysfunctional Lowlands family exposes the bourgeois clan to their true desires and inner selves. Reminiscent of the ironic insights of Todd Solondz’s work.