Mood Indigo
This dreamlike story of two pairs of lovers, a cook and a kitchen mouse is an adaptation of the cult novel by French writer Boris Vian. Director Michel Gondry is reverent in his approach to the surrealist tease about the tragic end to the carefree life of Parisian intellectual youth, but subordinated it to his own poetic and playful vision of the world. He entrusted the leading roles to Romain Duris and Audrey Tautou.
Cosseted bon vivant Colin falls in love with beautiful, fragile Chloé and marries her. Their friends Chick and Alise also intend to get married, but Chick becomes obsessed with the work of philosopher Jean-Sol Partre and senselessly squanders money on his books. When Chloé becomes ill, desperate Colin spends all of his resources on her treatment – and he even finds a job. Noting the general misery, Colin’s cook Nicolas ages fifty years from one day to the next.... Director Michel Gondry turned to the 1946 cult novel by the French writer Boris Vian; he is reverent in his approach to the surrealist tease about the tragic end to the carefree life of Parisian intellectual youth, but subordinates it to his own poetic and playful vision of the world. The dreamlike story of two pairs of lovers, a cook and a kitchen mouse thus becomes another of Gondry’s original love stories. Romain Duris and Audrey Tautou play the leads.