One-Day Chronicle
Old Judge Rimša is distressed by the murder of his good friend Prof. Muratovas. He can’t understand why the only witness to the tragedy – the professor’s student – did nothing to prevent it from happening. Though the young man isn’t under suspicion, Rimša blames him for moral failure – for demonstrating what he considers punishable indifference.
An old idealistic Communist judge named Rimša is in shock. Someone has killed his good friend Prof. Muratovas. The only witness to the crime is one of the professor’s students. Although the murder goes unsolved, the student isn’t under suspicion. But Rimša doesn’t understand why the young man didn’t at least try to avert danger, and for this he blames him.... Time goes by and the two men meet once again on a plane bound for Leningrad, and the past event is seem in a new light.... According to the filmmaker, the film concerns a moral failure: seemingly innocent indifference.