Open Hearts
Cecilie and Joachim are betrothed, in love and planning their future together. Marie and Niels, who are about 40 years old, have been happily married for several years and have three children. The lives of both couples intersect after a car accident which turns their lives upside down.
Cecilie and Joachim are in love and are planning their future together as man and wife. Marie and Niels, who are around age 40, have been happily married for several years and have three children. The oldest child, 14-year-old Stine, is in puberty and is constantly at loggerheads with her mother. The lives of both couples intersect after a car accident when Marie, upset by yet another argument with Stine, fails to notice Joachim getting out of his car, and she knocks him down. Joachim is immediately taken to hospital. Niels is a doctor working in the hospital where Joachim is being treated. Marie, who feels guilty, asks her husband to take Cecilie under his wing. Open Hearts is a profoundly human film made in accordance with the Dogma manifesto. The director explores the emotions of her characters right down to the marrow and questions the fragility of life security, the strength of love, pain, guilt, and the chance occurrences which can turn our lives upside down. But hope slumbers in all sincere and open hearts.