Ballroom Dancing
An elderly dance teacher living in an urban prefab building drives his car once a weak to a remote village to give dance classes at the local “cultural hall.” The classes play a very important role in the life of the village. A teacher, a general store salesclerk, a postman and a pig farmer exchange their worn-out work boots for fine patent-leather shoes and are whisked off to a different world, swaying to the rhythms of the rumba, tango and waltz. Despite the fact that it’s raining cats and dogs, the entire village attends the end-of-season ball. The film was awarded Best Director at Wiesbaden 2003, and the Silver Dragon at Cracow 2003.