Documentarist
The chapters The Quarry, Maternity Hospital, Beggars, Beggars’ Feast, Children’s Home, Refugees and The Shooting all give a testimony of today’s Armenia. Working with stone, weddings and a woman giving birth, the sense of solidarity – these are among the lighter aspects of a country devastated by war and unemployment. A country gripped by poverty, exodus, alcoholism and crime. The governor of a prison sees her clients as political prisoners, since they abused the independence of their country. They are satiated, their children are hungry. Criminals hunt people, people hunt stray dogs. But death is followed by new life, and hopelessness by hope.