Power and Terror: Noam Chomsky in Our Times
Noam Chomsky, professor emeritus at the Massachusetts Institute of Technology, has for years been one of those quiet but persistent critics of American foreign policy. Not even after the terrorist attacks on New York on September 11 was he afraid to speak up about the co-responsibility of the USA for the surge in international terrorism.
For years, the internationally acclaimed intellectual Noam Chomsky was a quiet but persistent critic of US foreign policy. The 74-year-old man is professor emeritus at the Massachusetts Institute of Technology and has won various academic awards for his linguistic theories, including Japan’s Kyoto Prize. He has been active political opposer since the Vietnam War and has published a number of articles on the abuse of American military power abroad. After the September 11th terrorist attacks on New York, he was one of those critics who reminded America of its co-responsibility for other terrorist acts in both the past and the present. Chomsky’s opinions are perhaps unpopular and the mainstream American press ignores them, but his arguments are based on incisive analyses and should be given a voice. This portrait of an activist and intellectual who is known as a “rebel without a pause”, presents his latest reflections as expressed in interviews, lectures and in public appearances during the spring of 2002.