A Loving Father
A famous writer and his son work out their troubled relationship during a trans-Euro odyssey in A Loving Father, a substantial sophomore pic by Swiss helmer Jacob Berger in which Depardieu pére et fils go the full 15 rounds. Marbled with unreal touches, and never degenerating into either a screamfest or sentimental drama, what could have been a by-the-numbers father-son drama becomes a kind of emotional thriller, and the sense of dislocation from reality is heightened by Berger´s direction, speckled with offbeat touches and humor. More than once, the pic plays like a twisted version of Ingmar Bergman´s ´50s classic, Wild Strawberries, also centered on a distinguished personality recalling his youth and shortcomings as he journeys to accept an award.