The Chameleon
Writer-director Luca Barbareschi took the main role in this satirical variation on the theme “the taste of power.” Augusto comes from a long line of honest men – that is until he is elected to the parliament in Rome. There he soon realizes that big politics demands compromises and the endless “self-denial” of all those who participate.