A corpse of an unknown man is found on a beach near Lisbon. Detective Pinto is in charge of the investigation and immediately discovers the victim’s video camera. The camera holds shots of a girl who knew the deceased. He soon searches out the witness who turns out to be a foreign student. When questioned Alice describes to the sceptical detective her strange relationship to archaeologist Hans, who was allegedly using her to heal own frustrations through. A young man named Fernando who was killed in a truck accident is another key figure…. Writer-director Markus Heltschl’s film presents a crime mystery about the relativity of truth. The author himself designated it as “a story of an obsession to observe others.” All protagonists – the victim, the female suspect and the detective – are burdened with traumas and each hides something. Video recordings play a key role in a narration reminiscent of Atom Egoyan´s early films. They serve to gradually and clearly reveal a film reality which has been shot in accordance with the Dogma 95 manifesto.