Somewhere over the Dreamland
Watan, a native of Taiwan, returns to the city. There he retraces events which happened in his youth and recalls the woman he loved. His dream of a millet field comes to life in the love story of a girl who relates it over the phone to young Xiao Mo.
Watan, part of the Atayal tribe living in Taiwan, gets a letter. The wallet he lost ten years ago has been found in a block of concrete. In addition to his ID, it also contains a photograph of the wife who left him. Watan heads to the city. Upon returning to places where he was once happy, he recalls a dream about a field of millet. As a young man Xiao Mo had a day job at a Japanese restaurant. He lived in lonely decadence and only he knew what he had lost. One night a girl called him and whispered a love story about a field of millet....“I once went to a tribal village high on the cliff to interview an old man”, says the director. “I listened to him singing and praising the gorgeous view of the field of millet. I set out in search of it. Even though they would tell me that the field was somewhere out there, I never found it. So I dreamed about how it might look in the mountains, caressed by the winds, day and night, from sunrise to sunset. That seemed lonely, I thought, and this was the initiative driving me to shoot the film”.