Singaravva
Singari, a young girl longing for partnership, love and self-discovery, has to face the callous, selfish and despotic world of her father and husband, whom her father has chosen for her entirely for his own gain, without regard for his daughter’s happiness.
Singari is the daughter of one of three wives of the corrupt and covetous Gowda. He first marries her off to a corpse just to acquire the property of the deceased, then, for similar motives, to the maharajah Desai, an impotent, smug pervert. Desai’s mother longs for a grandson to continue the line, but Desai is unable to function properly, even on the wedding night – he usually faints just at the mere sight of a woman’s thighs. Singari longs for motherhood and a fulfilling partnership, thus, in her despair, she turns to the local shaman who promises that she will become pregnant without conceiving. The shaman, however, turns out to be a conman and coward, like all the men at Desai’s court. Mariya is the exception who avenges the death of his sister at the GOwda´s hands. He kills him and thus saves Singari from losing all the property Gowda had planned to take from her. But other trials await...