Bartas characterised his strongly poetic movie as a “film about the extreme consequences of exhaustion born of solitude, aggression and love”, whose total fusion is part of the post-Soviet experience. Depicting the lives of the melancholic inhabitants of a shabby housing block, the film develops as an associative collage of fragments of memory and experience, merging with events which randomly occur among the residents. The “corridor” is a metaphor for their interwoven lives, signifying the transition between “yesterday and today with many side doors”. As in other films by the director, here the narrative logic is suppressed in favour of a poetic expression which speaks of loss and desire. The impression of illusion and abstraction is intensified by the use of black-and-white film.