Adaptation
Screenwriter Charlie Kaufman is adapting the bestseller The Orchid Thief. The creative crisis which ensues is exacerbated by his twin, the book’s author, and its hero. For this original comedy Kaufman was awarded the BAFTA prize for his script, Chris Cooper an Oscar and a Golden Globe for his performance, and Spike Jonze a Silver Bear at the Berlin IFF.