Ulysses
In a film adaptation of James Joyce’ novel Jewish ad seller Leopold Bloom experiences the pettiness and the mysticism of human existence during 24 hours of wandering through Dublin. This interesting attempt to seek out expressive film means commensurate with the literary original was nominated for an Oscar for Best Screenplay.