Violet
Fifteen-year-old Jesse is the lone eyewitness to the murder of one of his friends. After the brutal incident Jesse returns home to his family and his BMX riding crew. This impressionistic, visually forceful movie makes do with minimal dialogue; its strength lies in its images. Violet was shown to accolades at this year’s Berlinale in the Generation section where it took the Jury Grand Prix.