An Old Gangster's Molls
Telling invented stories about the murders of his lovers, Vlasta Burian tries to escape marriage with the energetic Anny Ondra. This restored copy of a silent comedy full of chases and doppelgänger scenes is accompanied by live music.
The descendant of an impoverished aristocratic family is to marry his creditor’s eccentric daughter. He, however, is in love with another girl, so he convinces his uncle to take over his courtship duties. He hopes that his elderly relative will succeed in dissuading the unwelcome bride, but the exact opposite happens. As it turns out, the uncle looks like a certain dread gangster, and the young woman, who loves to box and thrills to fast cars, sees the promise of fame and excitement in marriage to the well-known criminal. Starring Anny Ondra and Vlasta Burian, this silent movie excels for its original slapstick, especially the mélange of invented murders, chases, and doppelgänger scenes. The movie has been out of circulation for decades, with the last screenings of the original combustible copy held at Prague’s Ponrepo theater (affiliated to the National Film Archive) in the 1960s. The projection of the reconstructed copy, which has been colorized using a one-of-a-kind method, will be accompanied by live music.