The Raid 2: Berandal
In 2011, the epic Indonesian action film The Raid: Redemption wowed audiences around the world. Director Gareth Huw Evans fulfilled the dreams of fans of the genre by offering them a meticulously arranged, uncompromising, non-stop bloodbath. So it is no wonder that dark clouds again hover over the slums of Jakarta. The eagerly awaited sequel picks up exactly where the previous film left off. The elite commando may have rid the high-rise of all Tama’s gangster filth, but the action revealed that several of the cops were corrupt. The raid’s hero, the incorruptible Rama, is thus given a special assignment to infiltrate and do away with the organized crime group. It’s a long way to the top of the chain, so the bloody journey towards justice begins in jail, where one of the mafia bosses’ sons is currently doing time. Fortunately there are plenty of evildoers in need of some ass-kicking, so the action-packed cinematic spectacle can begin.