Tongue Twister
We see recording tape and hear a man’s voice reading a tongue twister. And we also see a sound engineer cutting out the mistakes with sure-handed movements. But we are never allowed to hear the corrected recording. An excursion inside a radio studio that hides more than just analog magic.
Legendary radio technician and sound engineer Jitka Borkovcová stands in front of an editing table playing back a monotone tape recording. A man’s voice reads a tongue twister over and over until slips, mistakes, and stammering begin to interrupt the apparent monotony. At that point the sound engineer stops the recording, rewinds the tape, and removes the errors. A flawless recording slowly winds onto the right-hand reel, but we are not allowed to hear it. This 16 mm movie takes a look inside a radio studio to reveal the magic of techniques that have ceased to fill the bill.