A new take on traditional yakuza films, a slapstick comedy, a homage to 35 mm film, a cinephile’s sly wink, and an overflowing bloodbath. For some a ridiculous absurdity, for others an ingenious cinematic masterpiece – in simple terms: the ultimate Japanese roller coaster ride, directed by the independent-minded Sion Sono.
A new take on traditional yakuza films, a slapstick comedy, a homage to 35 mm film, a cinephile’s sly wink, and an overflowing bloodbath – simply put, the ultimate Japanese roller coaster ride, directed by the independent-minded Sion Sono. This stylistically extroverted mix of genres pulls us into the middle of a feud between two rival yakuza clans. It has been several years since boss Muto managed to get his daughter Mitsuko into the movie industry. The pretty young girl has become a comely young woman, which hasn’t gone unnoticed by Muto’s archrival Ikegami. The situation grows more complicated, and the final bloody battle draws near. But who is setting the rules and who is planning it all? In the end, a once-in-a-lifetime chance to direct the showdown drops into the lap of the hyperactive amateur filmmaker Hirata and his pals. A joyously savage fest is upon us, full of humor, conscious overacting and rivers of fake blood… Whether you find Why Don’t You Play in Hell an ingenious cinematic masterpiece, or a strange piece of absurdity, you’re sure to enjoy the ride.