In the Paris airport complex not far from Roissy, two unknown people are trying to give meaning to their lives. The experienced French director and representative of writer-director moviemaking here reconfirms her reputation as an uncompromising and original filmmaker who initiates a discourse with her audience, allowing viewers to stop for a moment and think about the sense and direction of their own ways of life.
In the Paris airport complex not far from Roissy, two unknown people are trying to give meaning to their lives. The first of these is an American engineer who, finding himself under great professional and emotional pressure, suddenly decides to radically change the course of his life. The other is a young chambermaid who undergoes a life-altering supernatural experience. The skilled French director and representative of writer-director moviemaking here reconfirms her reputation as an uncompromising and original filmmaker who opens up a discourse with her audience, allowing viewers to stop for a moment and think about the sense and direction of their own ways of life. Pascale Ferran’s genius stems from her ability to spice up her essayistic and philosophical work with absurd humor, uncommon stylistic approaches, and a visually vivid and intriguing form. The movie was rightfully among the most discussed titles of Cannes’ Un certain regard section.