For Some Inexplicable Reason
Áron is pushing 30, he’s just finished university, his girlfriend has broken up with him, and his parents won’t stop meddling in his life. After a wild night celebrating his birthday, he wakes up in possession of a one way ticket to Lisbon – and decides to accept the challenge and head out into the unknown.… In his humorous indie film, debut director Gábor Reisz stands somewhat aloof as he explores the protagonist’s search for himself and his place in life.