In Silence
After his acclaimed feature film debut Flower Buds, director Zdeněk Jiráský teamed up with Slovak producer Lívia Filusová to record an event from the most tragic chapter in 20th century history. Instead of a planned documentary tracing the fate of several Jewish musicians, he ultimately turned out a feature film of exceptional visual and emotional impact, in which he examines an ostensibly exhausted cinematic theme with invention and extraordinary intensity.