Welkome Home
Former Russian model Sasha, Armenian actor and carpet salesman Babken, his cousin Hamlet, who wants to become a woman, and Russian pensioner Mari Vanna have all come to the promised land to find happiness and live the American dream. The ups and downs of their lives in modern-day New York are observed by Russian director Angelina Nikonova (Twilight Portrait) in an ironic comedy filled with intelligent humour and wonderful characters.
Former Russian model Sasha can’t wait to get married; Armenian carpet salesman Babken dreams of becoming a famous American actor; his cousin Hamlet wants to be a woman; and Russian pensioner Mari Vanna covets a house with a swimming pool. All four have come to the promised land to find happiness and live the American dream. The ups and downs of everyday life in New York are experienced by various characters in this ironic comedy by Angelina Nikonova, who herself spent eight years in the Big Apple. After her bleak, internationally-acclaimed drama Twilight Portrait, the director opted for a change of genre and came up with a truly delightful piece, filled with intelligent humour and extremely well-written characters. Betraying appropriate insight, she takes a look at both the immigrant community and American society as a whole.