An Italian journalist arrives in cheerless 1980s Poland in order to interview Lech Walesa, the leading personality of the movement against the communist regime. She then files a report about the life of the electrician who worked his way up to become a towering figure in the fight to bring down the Iron Curtain. Andrzej Wajda’s director’s cut includes ten added scenes that were, according to his own words, "too good to forget about.”