Dimensions of Dialogue
It’s all the same whether the conversations involve men, or a man and a woman. Švankmajer, without requiring a single word, uses three examples to demonstrate that communication is governed by aggression, the battle for dominance, selfishness, unwillingness and an inability to listen to others. Here, destruction is conveyed via dazzling animated metaphors.